Május 16-án a szélsőséges időjárás miatt elmaradt a galopp versenynap, az erre a napra kiírt futamokat, május 24-én, Pünkösd hétfőn rendezték a Kincsem Parkban. A programon kilenc futam szerepelt, a napi főfutam az I. kategóriájú Székkutasi Díj volt.

A nap mindjárt meglepetéssel indult, a IV.osztályú hendikepben kevesen számítottak Kartal (Mészáros Zs.) sikerére. Második lett Angel (Németh s.), harmadik North River (ifj. Kozma I.), a befutó 33 ezer, a hármas befutó 133 ezer forintnál is többet ért. A második futamban (Nyeretlenek versenye) a favorit Rachel (Bakos G.) nyert, de ha a kanyarban nem botlik, a végén rövid nyakhosszal második Csaba királyfi (Fézer R.), akkor biztosan más a végeredmény. Harmadik lett Aramis (Németh S.). Aztán jött egy III. o. hendikep, ami a nap legnagyobb meglepetését és legnagyobb hármasbefutó osztalékát hozta. Nem sokan gondolták volna, hogy a 12 lovas mezőnyben az Almarita (S. Georgiev) – Oxána (Bakos G.) – Brill (Németh S.) befutási sorrend születik. A hármast találó fogadók különösen boldogok lehettek, nyereményük több, mint 152 ezer forint volt.

A nap negyedik futama az Eleki Díj volt, ahol Csák Máté (Bakos G.) könnyű nyolc hosszas győzelemmel folytatta fantasztikus sorozatát. A négyéves szürke idén eddig minden versenyét megnyerte! Második Indian Tonic (Simon F.), harmadik Vanity Queen (ifj. Kozma I.). Izgalmasabb volt a Májusi Díj, ahol végül a favorit Mick Titho (Bakos G.) szerezte meg a győzelmet Rossano (S. Georgiev) és Álmos (Deczki A.) előtt.

Nagy küzdelmet hozott a következő futam, egy II. osztályú 1800 méteres hendikep. Az utolsó 300 méter két telivér küzdelméről szólt, Hadúr (Simon F.) szívósan védekezett Rendessel (Bakos G.) szemben. Az ESDE-s ló végig előrébb volt, a célban ugyan már csak egy orrhossznyival, de hát ennyivel is lehet versenyt nyerni. Harmadik lett Noble Groom (Paizs G.). Egy „ötbés” hendikep jött ezután, Cash Game (Simon F.) – Aula (ifj. Kozma I.) – Mc Laren (ifj. Fejes L.) befutási sorrenddel. A nyerő Cash Game lovasa kapcsán feltűnhet, hogy a lovat a kiírás szerint Németh Sándor lovagolta volna, de a tavalyi champion az ötödik futam után rosszul lett, így a nap második felében már nem tudott lovaglást vállalni.

És jött a napi főfutam, az 1400 méteres Székkutasi Díj. Itt a kasszafavorit az ötéves Xi (Bakos G.) volt, én is őt játszottam előre, majd a tribünre felérve megjegyeztem a mellettem ülő ismerősömnek, hogy "ezernégyre" nem biztos, hogy ennyire favorizálni kellene őt (hazaérve meg is néztem az adatbázisban, Xi még nem nyert versenyt 1300 méternél hosszabb távon). Mire ezt kimondtam, kezdődött is a verseny, amiben a favorit olyan ezer méteren keresztül az élmezőnyben volt, de utána már nem róla szólt a verseny. Hanem a nálunk most bemutatkozó Eliza Griffith-ről (S. Georgiev). A négyéves kanca a távoszlopon belül könnyedén lépett el a többiektől és biztos győzelmet aratott. Második az elnyűhetetlen, tízéves Cinkostárs (Deczki A.), harmadik Natalis (Nagy T. II.). A napot egy ötödosztályú hendikep zárta, ahol a Pius (Bakos G.) – Kona (Barabás Judit) – Figurázó (Suták Csenge) sorrend született.

A vasárnaphoz képest csendes volt a hétfői nap, de azt hiszem jól döntöttek azok, akik dupláztak és vasárnap után hétfőn is a Kincsem Parkot választották. Voltak, akik azon a véleményen voltak, hogy a versenynap forgalma nagyon alacsony lesz, de a tények cáfolták ezt, a válság ellenére, előrefogadási lehetőség nélkül is millió forint fölött volt a futamonkénti átlagforgalom.

Bakos Gábor számára pedig különösen szép volt ez a nap, hisz a fiatal zsoké négy futamot is nyerni tudott, amihez mi is gratulálunk! Folytatás május 30-án, amikor a Szenttamási Díj lesz a napi főfutam és talán láthatunk már csikókat is, bár a nevezések alacsony száma miatt ebben nem lehetünk biztosak.

A bejegyzés trackback címe:

https://tavoszlop.blog.hu/api/trackback/id/tr872030865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása