Ribárszki Sándor újra itthon

A tavalyi champion tréner, Ribárszki Sándor öt idomítottjával múlt hét pénteken költözött haza Alagra. A sokszoros Derby győztes közel fél évet töltött Németországban lovaival és Overdose-zal, akinek felkészítését felügyelte egészen e hét csütörtökéig.

- A héten töröltem lovaimat a német tréninglistáról, Berlinben minden papíromat rendeztem, míg az LFB felé jeleztem, hogy itthon kívánok tovább dolgozni és csatoltam a kérvényemhez a két évre szóló német engedélyemet. Nyolc lovas istállót bérlek Alagon, de ha megtisztelnek a tulajdonosok és kapok lovakat, akkor az istállót tovább tudom bővíteni. Öt lóval kezdem meg a munkát a héten, azaz teljesen a nulláról. Voltam már többször padlón pályafutásom során és eddig mindig sikerült felállnom, ezért biztos vagyok benne, hogy kicsit idősebb fejjel is sikerülni fog. Nem tartom kidobott időnek a Hoppegartenben töltött időszakot, mert jók voltak a körülmények, ennek ellenére nem érzetem jól magam és a honvágyam is nagy volt, így úgy döntöttem, hogy az lesz a legjobb ha hazajövök. Amit a legjobban sajnálok, hogy szétesett az évekig eredményesen működő hetven lovas istállóm. A hetven és az öt ló között hatalmas a különbség, a nagyon jó és a sikerek valamint a nagyon rossz között óriási a szakadék, amit nagyon nehéz áthidalni.

Csütörtöki naptól megszűnt az együttműködés Mikóczy Zoltán és köztem, ami több hónapos viták sorozatát zárta le. Már tavasszal tiltakoztam és könyörögtem, mikor szóba került Overdose futása az idei Royal Ascot-on. Én minden esetben a lovat és az állapotát néztem és nem a versenyek dátumait. Ami a problémát tovább fokozta, hogy a ló állapota szinte napról napra változott. Valamikor tökéletes volt, valamikor rosszabb és melegedett a bal patája. Hónapok óta mondtam, hogy maradjunk a földön. Nekünk először a lovat talpra kell állítani és nem a világ egyik legnehezebb versenyén gondolkozni. Dózi eddig mindig engem igazolt. Én azt mondtam, hogy a ló legyen egészséges, fusson lehetőleg minél kisebb versenyekben, amit könnyen meg tud oldani. Overdose nagyon sokat kihagyott, patairha gyulladásból jött vissza, azaz ismét fel kell építeni.

Nagy nyomást tettek rám azzal, mikor a ló vadászkentrénél járt, hogy nevezték Ascotba. Ráadásul az utóbbi időben minden rossz volt, amit csináltam. Ezért úgy döntöttem Zolival megbeszélve a dolgokat, hogy nem állok be a bólogatók táborába és nem mondom azt hogy minden rendben van, amikor nem így van és kiszállok Overdose szakmai munkájából. A szívem nem engedi, hogy olyan dologhoz asszisztáljak, amivel nem értek egyet és ellenemre van.

Krebs András

Vegye meg a hétvégi Magyar Turf újságot a Kincsem Parkban!

A bejegyzés trackback címe:

https://tavoszlop.blog.hu/api/trackback/id/tr732023360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása