Budinszki Barbara munkalovasként éveken át napi kontaktusban volt Overdose-zal, július elején azonban felmondott, mert nem értett egyet a felkészítési módszerekkel. A baden-badeni Aranyostoron történtek nem lepték meg, szerinte a magyar csodalónál most telt be a pohár.

Overdose Baden-Badenben nyolc percen keresztül nem volt hajlandó beállni a startgépbe, s végül csak a hetedik lett. Mi lehetett ennek az oka?

Amit a gépnél művelt, az az elmúlt két-három hónapnak az eredménye. A tréningben sok hibát elkövettek, Overdose-nak elment a kedve az élettől. Többek között azért nem vagyok már a lóval, mert amikor hazajöttünk Németországból, átkerült egy másik tréningbe, másik csapatba, s nem értettem egyet azzal, amit csináltak vele. Próbáltam változtatni, segíteni, megbeszélni, nem jutottunk dűlőre, és akkor döntöttem úgy, hogy én ehhez nem asszisztálok. (Forrás: ujszo.com)

Számomra csak idő kérdése volt, mikor bukik ez ki a lóból. Tavaly, amikor az angliai rehabilitációja során úsztatni akarták, ő pedig nem akart, egy az egyben ugyanezt művelte a medence előtt. Azelőtt sosem ágaskodott, mondtam is annak idején, hogy ha majd esetleg egyszer életében nem akar versenyezni, nagy sanszot látok rá, hogy elő fogja adni ezt a magánszámot. Úgy látom, most jött el az a pillanat, amikor a lónál is betelt a pohár.

Önt ezek szerint nem lepték meg a történtek?

Nem. Még mielőtt feltették a lószállítóra, megmondtam, nem szabad kivinni, mert nem lesz benne az első ötben. A magyarországi futásának a formája nekem teljesen mást mond, mint egy laikusnak. Ismerem a lovakat, tudom, milyen képességű ellenfelekkel futott együtt. Láttam, hogyan nyert, milyen stílusban, milyen volt a kondíciója, a kedve. Tudom, hogyan viselkedett Alagon a verseny után, azt sem tudta, hogy feküdjön, hogy pihenjen. Én máshogy értelmezem Overdose jeleit, mint a tulajdonos vagy a mostani trénere. Ha egy ló ugrál, szerintük az azt jelzi, hogy friss. De Overdose-nál ez azt jelenti: „Idegbeteg vagyok”. Ha a ló ugrott kettőt, ők úgy értelmezték, hogy futni akar, én meg úgy, hogy nem. Nem vitáztunk mi ezen, csak próbáltam tudtukra adni, hogy nem értünk egyet, de hát végül az történik, amit az idomár meg a tulajdonos akar, én csak lovas vagyok.

Mióta foglalkozik lovakkal?

Ötéves koromban kezdtem lovagolni, mert hobbiszinten a szüleim is lovagoltak. Nem telivéreken, nem versenylovakon, hanem akármilyen félvér hobbilovakon. A pónira én is fel tudtam ülni, s azóta maradtam is a lovak mellett. Kipróbáltam a díjugratást is, jártam tereplovaglásra arab lovakkal, csikókat lovagoltam be. A galoppra a versenylovakhoz 2002-ben kerültem fel. Azóta ezt csinálom.

Overdose miért különleges, mitől olyan rendkívüli?

Kivételes képességei vannak, de mivel én csikókora óta ismerem, mellettem lett olyan, amilyen, számomra így természetes. Nehéz természetű ló, nem lehet megtörni. Szerintem most az a baj, hogy ezzel próbálkoznak. Csakhogy vele ez nem vezet sehová. Overdose-zal ki kell egyezni. Meg kell találni a közös utat, hogy neki is igaza legyen, de azért mégis úgy történjenek a dolgok, ahogy az ember akarja… Soha nem lehetett valamit ráerőszakolni. Ő ilyen kamikaze-típus. Az úsztatásáról is azért tettek végül le, mert olyan dolgokat művelt a medencénél, hogy már saját magára nézve volt balesetveszélyes, és ha a falnak veri magát, olyan sérülést szerezhet, hogy el is pusztulhat. Ebből is látszik, milyen szinten képes ellenállni, ha valamit nem akar. Vele nem lehet olyat csinálni, hogy fogok egy ostort, jól elverem, és akkor majd bemegy abba a medencébe – ő nem, csak azért sem.

Folytatás: http://ujszo.com/online/sport/2010/09/05/overdose-nak-elment-a-kedve-az-elettol-a-teljes-interju

Az eredeti újságcikk letölthető innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://tavoszlop.blog.hu/api/trackback/id/tr602282301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Ödön Pejkó 2010.09.09. 19:00:06

Elég egyértelmű. Mikóczy úr vegye vissza Ribárszkit és Barbit.

Végre megszólalt valaki, aki konyít valamit ehhez a lóhoz.

nolto 2010.09.10. 09:46:27

@Kovács Ödön Pejkó:
Egyrészt, ha Ribárszkiék hozzáállása megfelelő lett volna, akkor nincs trénerváltás.
Másrészt pedig hallgattassék meg a másik fél is!!!

Kovács Ödön Pejkó 2010.09.10. 11:43:14

@nolto:

Nehéz állást foglalni ebben a témában. Magam csak kibickedtem. Valóban meg kellene hallgatni a másik felet is. Úgy finomítanám kommentemet, hogy tulajdonosként hangsúlyozottan figyelnék a lovász véleményére is, akármilyen helyzetben. (Persze ez lehet, hogy megtörtént, s így nyitott kapukat döngetek.) Barbara esetében viszont továbbra is az az érzésem, hogy nála jobban kevesen ismerik Overdose-t, ezért mindenképpen a csapatban kellett volna tartani valamilyen szinten. Szeretném azonban ismét kihangsúlyozni, hogy nem ismerek mélyebb részleteket, ez csak a saját véleményem. Mi sem áll távolabb tőlem, mint hogy bűnbakot keressek a Baden Baden-i fiaskó miatt, vagy Mikóczy Zoltán döntéseit felülbíráljam... Mély tiszteletet érzek Mikóczy úr iránt, csakúgy mint lova iránt. Erre nyilván több oka is lehet az embernek, de az egyik, talán a legfőbb indok az (amint erre Pécsi István is rámutat az oldalon belinkelt rádió interjúban): ők mentették meg a magyar lóversenyzést a pusztulástól.

Kovács Ödön Pejkó 2010.09.11. 11:41:08

Kedves Nolto,

Megszólalt a másik fél is.

nol.hu/mozaik/_hosszu_ideig_felrevezettek__overdose_tulajdonosat

Össze is vagyok zavarodva... Sajnálom, hogy idáig fajultak a dolgok. Igaza volt abban amit kommentjében írt.

andras 70 2010.09.12. 17:10:40

overdose nagyon jó fej.megértem,sok neki a stressz,érzékeli ezt a világot.
süti beállítások módosítása